Re: q6600 czy e8400?

Autor: Marcin P. <mmm_at_op.pl>
Data: Fri 14 Mar 2008 - 11:08:25 MET

Użytkownik "Gil" <gilboaWYTNIJTO@vp.pl> napisał w wiadomości news:2ae8.0000015e.47d99f30@newsgate.onet.pl...

> Q6600 to stary trup schodzący ze sceny. Co do kodowania wideo do zobacz sobie
> jak koduje się do MPG2 na dobrych programach jak np Cinema Craft. Już na Q6700
> szybciej się koduje niż na Q6600. A co porównywać z szybszymi nowymi intela.

Jak ja kupowałem Q6600 2,4 GHz za 1000 zł, to QX6700 szybszy chyba o 200 MHz,
mniej niż 10 %, kosztował 3500 zł.
Q6600 śmiga spokojnie z częstotliwością 3 GHz, i nie jest to szczyt jego możliwości.
Obawiam się, że Q6700 nie jest taki OC friendly, i nie umywa się do Q6600. Poczytaj
co nieco o Q6600 steping G0, na tomshardware.com. Zerknij też na CPU Chart 2007
na tej stronie. Q6600 to w każdym zestawieniu - jeden z najwydajniejszych (pierwsza
piątka). Jeśli dodatkowo puściłbyś go na 3GHz, to byłby najwydajniejszym procesorem
2007 roku w tym zestawieniu. Przy cenie 750 zł - nie ma konkurencji. Jak na trupa -
to całkiem nieźle się trzyma - i zastanawiam się, czy nie kupić drugiego komputera z tym
nieboszczykiem; miałbym flotę komputerów na kilka kolejnych lat, nie wydając fortuny.

Intel pewnie wycofa go ze sprzedaży, żeby ludzie zaczęli kupować wyzsze modele,
bo teraz w zastosowaniach nie-serwerowych - nie ma ŻADNEGO ekonomicznego
uzasadnienia zakup innego procesora czterordzeniowego serii 6xxx niż Q6600.

Pamiętasz może pierwsze Celerony? Był taki Celeron 300A, 300 MHz.
Wsadzało go się w slot, zmieniało zworkę FSB na 100 MHz i CPU śmigało
na 450 MHz bez jąkania.
Pierwsze procesory z serii często mają największy potencjał OC i nie są
poblokowane. Ostatnie z serii - są zabezpieczone przed OC,
a termicznie pbliczone są na moc nominalną bez zapasu. Brak szans
na większą wydajność małym kosztem.

Reasumując:
Pytanie:
Czym się różni płytka krzemowa Q6600 od QX6700 (bo chyba tak - QX - się nazywa proc
o numerku 6700) ?
Odpowiedź:
Niczym. Ta sama płytka krzemowa, tyle samo pamięci cache, tylko inne częstotliwości
czy mnożniki. Aaaa - jeszcze ceną.

Serdeczne pozdrowienia

--
Marcin