Re: parkowanie glowic

Autor: RadoslawF <radoslawfl_at_gazeta.pl>
Data: Mon 10 Mar 2008 - 11:31:08 MET

Dnia 2008-03-10 10:13, Użytkownik michalwert napisał:
> Napewno slyszeliscie o artykulach "Ubuntu niszczy dyski twarde":
> http://www.wykop.pl/ramka/31965/ubuntu-niszczy-dyski-w-notebookach-sprawdz-swojego-laptopa
> po ktorych okazalo sie ze winni sa producenci dyskow którzy ustawiają
> domyślnie dyski w tryb energooszczędny. Jak moge sprawdzic pod windows czy
> moj dysk nie zatrzymuje się zbyt często?

Producent mojego samochodu jest winny zużycia się hamulców.
Konstrukcyjnie to wygląda w ten sposób że po naciśnięciu na pedał
hamulca serwo zwiększa ciśnienie w hydraulicznym układzie
hamulcowym co zwiększa jego zużycie, płyn wypycha tłoczki
hamulcowe co doprowadza do szybszego zużycia simeringu, tłoczki
dociskają okładziny do tarczy hamulcowej co doprowadza do
wycierania i zużywania się tarcz jak i okładzin. Dodatkowo
w tym czasie od tarcia zwiększa się temperatura, która doprowadza
do szybszego zużywania się płynu hamulcowego.
O takim denerwującym fakcie jak zwalnianie prędkości w czasie jazdy
w wyniku naciśnięcia hamulca to już nawet nie wspomnę. :-)

Pozdrawiam