Beznadziejnie matowy obraz HDTV

Autor: sampaaa <sampaaaa_at_polos.org>
Data: Mon 10 Mar 2008 - 10:20:04 MET

Pobrałem z sieci dema róznych producentow filmików w jakości HDTV 1920x1080
(1080p).
Pliki są spore bo ważą po kilka GB a trwają kilka minut.
Wszystko jest super ale podczas odtwarzania na PC wszystkie wygladaja jakby
za mgłą, kolory są mało jaskrawe, ogólnie wyglada to tak jakby kontrast był
ustawiony na minimum. To samo jak odtarzam to na LCD 40". Mozecie mi
powiedzieć czy to jest wina sprzetu, czy moze te filmy sa krecone z jakimis
dziwnymi ustawieniami? W sklepach zawsze widze ze demo jest bardzo jaskrawe
i kolorowe. Te same filmy u mnie sa jak za mgłą. Czy to moze byc wina tego
ze wszystko sa skompresowane w formatach avi, mpeg i ts a w sklepach leci to
z blue-ray?
Probowalem ustawic nawet jasnosc i nasycenie na maxa ale dalej jest wrazenie
ze obraz jest malo kontrastowy i przeslania go lekka biała mgła.