Re: pobór mocy - mój teścik :)

Autor: Psychotrop vel Grzesiek \ <psychotrop_sp_at_op.pl>
Data: Mon 10 Mar 2008 - 09:01:55 MET

do Darka:

więc piszę co się dowiedziałem w temacie pomiaru i błędów.
rozmawiałem z dwoma elektronikami i po wysłuchaniu "bełkotu
technicznego" zostałem poinformowany że sposób pomiaru jest ok.
mierniki tego typu mają błąd pomiaru ok +-5%.
i wszystko co pisałeś Darku jest prawdą, ale nie do "końca" - w sensie
że nie będzie różnicy nawet kilkudziesięciu procent między otrzymanym
wynikiem a rzeczywistym tylko ok +-5%.

no i kwestia różnicy w cenie między miernikami profesjonalnymi (o
oscyloskopie nie wspomnę bo to urządzenie samo w sobie wypaśne:) ) -
profesjonalne sprzęty służące do pomiarów oraz do walidacji nie mogą
mieć aż tak dużego błędu pomiaru jak te 5% i są one rzędu
dziesiątych/setnych procenta - stąd różnica w cenie.

reasumując - te wyniki które otrzymałem są z "grubsza" poprawne :)
a z grubsza oznacza przy max obciążeniu ok +-15W.

oczywiście na tym nie koniec - temat będę drążył dalej - póki co zdanie
dwóch elektroników jest dla mnie przekonywające, ale nie na tyle aby
zaprzestać drążenia tematu :)

--
Psychotrop vel Grzesiek "Laska" Lasocki
(wytnij _sp) psychotrop_sp@op.pl