Re: Komputer się zawiesza

Autor: Andrzej Lawa <alawa_news_at_lechistan.SPAM_PRECZ.com>
Data: Sun 09 Mar 2008 - 03:28:45 MET

Norbert pisze:

> Działało wszystko super. Kilka dni temu zmieniłem chłodzenie procka z
> boxowego na zalmana CNPS7000. Komputer zaczął się zawieszać po 2 dniach.
> Działa sobie około 30 minut i nagle obraz zamiera, myszka nie reaguje itp.
> Temperatury są w normie i już nie wiem co to może być. Moge tylko
> restart zrobić i znowu po około 30 minutach to samo.
> Jak dojść do tego co jest przyczyną?

Na początek - czy wyeliminowałeś przyczyny programowe? Na jakim systemie
to w ogóle chodzi?

Skombinuj skądś jakąś płytkę z linuxem w wersji działającej z płytki
(np. Open SuSE Live w możliwie nowej wersji) i spróbuj komputer
potestować z tym systemem. Jak się nie będzie wieszać - będzie to o
czymś świadczyło ;)

Na początek jednak puść jakiś sadystyczny ;) test pamięci (instalki SuSE
mają coś takiego, wersja Live chyba też, ale głowy nie dam...)

Jeśli się jednak będzie wieszać a pamięć będzie w porządku - odpal
komputer możliwie "goły" (poodłączaj/powyłączaj co się tylko da -
zintegrowane karty sieciowe/dźwiękowe, karty rozszerzeń. Jak będzie
działać - włącz/włóż kolejne urządzenie.

Aha - oczywiście zakładam, że testowałeś bez podłączania do internetu,
żeby wstępnie wyeliminować jakiś atak z zewnątrz.