Re: pobór mocy - mój teścik :)

Autor: Darek <darek1980(ciach)_at_op.pl>
Data: Sat 08 Mar 2008 - 13:33:54 MET

Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmacwytnij@o2.pl> napisał w wiadomości
news:1tghbffxnkq8k.v3xbwtvl0etx$.dlg@40tude.net...

> Nie. Jak włączasz komputer, to przy w miarę sinusoidalnym napięciu
> zasilania w gniazdku i okolicy przez twój komp płynie wcale
> niesinusoidalny
> prąd. Z pewną poprawką - współczesne zasilacze z aktywnym PFC IMO mają już
> na tyle wyrównany pobór prądu że pomiar popularnym miernikiem mocy ma
> sens.

Sinusoidalne napięcie nie gwarantuje sinusoidalnego prądu!!! Pobór prądu
zależy głównie od odbiornika. Pobór niesinusoidalnego prądu powoduje
odkształcenia napięcia zasilającego poprzez spadki napięć na impedancji
sieci zasilającej.
Odnośnie PFC to dosłowne tłumaczenie jako korekcja współczynnika mocy, czyli
popularne cos(fi) lub tg(fi) nic nie mówi o filtrach eliminujących
harmoniczne ale nie jestem pewien, że napewno tych filtrów nie ma. Postaram
się poszukać schematów zasilaczy z PFC a wtedy się wypowiem dokładnie.

Pozdrawiam
Darek