Re: Żywotność bebechów ???? Jak długo ???

Autor: kamilk <kamilk_wyczysc_at_klub_wyczysc.chip_wyczysc.pl>
Data: Sat 08 Mar 2008 - 06:51:11 MET

Szymuś wrote:

> Z tych których nie wymieniłeś pochwalę się, że mam klawiaturę która
> działała mi 18 lat po kilka godzin dziennie.

U mnie zakupiona 11 lat temu Chicony (ergonomiczna z klikiem, jeszcze z
wtykiem DIN) działa do dzisiaj. Przeżyła dziesiątki tysięcy nocnych
rozgrywek w symulatorach lotu, klasycznych ścigankach oraz FPP i TPP
shooterach. Po wyczyszczeniu wygląda jak nówka sztuka. Napisy na klawiszach
są czytelne i praktycznie tak jak nowe. Jedynie podkładka pod nadgarstki
świeci wyślizganym plastikiem. Nie dam sobie w najbliższym czasie wcisnąć
żadnej innej klawiaturki :)

W ogóle mam wrażenie, że dawniej produkowało się lepsze jakościowo
podzespoły.

Do dzisiaj w firmie używam zakupiony razem z ww. klawiaturą monitor CRT
Hyundai DeluxScan 15G+, który cały czas ma śliczne kolory i bardzo wyraźny,
ostry obraz (nawet w 1024x768). Inną sprawą jest fakt, że zawsze pracował
na umiarkowanych ustawieniach (kontrast 70%, jasność 50%, RGB po 50%).

Wraz z monitorkiem pracuje sobie równolatka obudowa big-towerowa jeszcze w
standardzie AT z oryginalnym (!!!) 235W zasilaczem. Wymienione ma
wnętrzności (mobo, proc, RAM, dysk) ale tylko dlatego, że stare elementy
dostawały zadyszki w nowych aplikacjach.

Podczas gdy zasilacze ATX, ATX-owe płyty główne, wyżyłowane nowe RAM-y,
sypią się średnio po 3-4 latach :(