Re: Laptop bez procesora

Autor: darnok <darnok-allegroMALPAwpKROPKApl_at_anty.spam.ch>
Data: Thu 06 Mar 2008 - 17:38:41 MET

In news:fqp68m$1r5$1@serwer.infinity.net.pl, *Gregi* wrote:
> Czy mozna gdzies kupic laptopa bez procesora? Tak, zebym mogl wlozyc
> swoj procesor.

Tak. Ja mam na przyklad juz leciwego laptopa do ktorego mozna wlozyc
normalne (nie mobilne) procki. I np po drobnych modyfikacjach fabrycznego
celka ppga 400 Mhz podmienilem na celka fcpga 800/100 Mhz.
Byly tez laptopy na specjalne procesory w wersjach mobilnych i tez byly
wymienne.

> Albo czy mozna kupic laptopa na czesci i zlozyc samemu?

Raczej sie tego nie praktykuje. Laptop to z zalozenia produkt finalny i
odgornie zaprojektowany. PO to tylko zeby moc oferowac produkty w roznych
rozpietosciach cenowych producenci oferuja pozorna budowe modulowa. Tj
buduja kadlubek zaweirajaca podstawowa funkcjonalnosc a jako opcje oferuja
jakis tam wachlarz prockow, pamieci + ewentualne dodatkowe funkcjonalnosci w
postaci kart i modulow (BT, wifi, modemy, karty). Przy czym aktualnie to
taniej jest juz zintegrowac te wszystkie funkcjonalnosci niz produkowac i
oferowac to jako opcje bo staly sie standardem.

> Spotkaliscie sie z czyms takim?

jw.

--
darnok