Re: grafika 16 MB w IBM T30 - czy wystarczy??

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Wed 05 Mar 2008 - 19:49:21 MET

WoNs <mk.niedziela@gmail.com> wrote:

> mam pytanie i potrzebuje ekspresowej odpowiedzi!! Jestem na kupnie
> laptopa dla narzeczonej,

            Chcesz by Cie rzucila z tego powodu? ;)

> który ma być przede wszystkim przeznaczony do
> pisania pracy magisterskiej no i do internetu (gg, www, filmiki na
> youtubie etc.). Mam na allegro upatrzonego fajnego IBM T30, tylko
> zastanawia mnie czy do tego co napisałem (konkretnie filmiki i inne
> aplikacje typu flash) wystarczy 16 MB własnej grafiki ATI 7500,

            Swiat i ludzie do flv z YouTube czy flash - tu sie liczy przede
wszystkim CPU + rozasadna ilosc RAM (512 MB wystarczy). 16 MB wystarczy
do 1024x768 i do normalnych filmow DVD/divx z potrojnym buforowaniem.

> do tego jest 512 RAM i P IV 1,8 GHz. Potrzebuję pilnie opinii bo za
> kilkanaście godzin kończy się aukcja:)

            Jesli to ma byc "desktop replacement" to moze jednak cos z wiekszym
ekranem (albo i zwykly dekstop - pisze sie jednak wygodniej), jesli
system przenosny to Pentium4 "mobile" jest zaprzeczeniem mobilnosci. Tu duzo
lepiej sprawdza sie Pentium M LV/ULV z 2MB cache L2.

Jesli juz na cos bym zwracal uwage to raczej na kwiatki w stulu "Na
laptopie zainstalowany jest testowo Windows XP. Laptop posiada nalepkę
licencyjną na Windows 2000."
MS AFAIK nie ma poczucia humoru jesli chodzi o takie "testy" - albo pomecz
sprzedawce o dolaczony win2000, IBMa albo czeka Cie jeszcze kupno systemu
- od ~250 zl za XP HE OEM.

P.S.
Zgaduje ze aukcja to:
http://www.allegro.pl/item321284410_ibm_t30_1_8ghz_512mb_40gb_cd_rw_dvd_kompletny_.html