Re: Ocena zestawu

Autor: Bartłomiej Kowal <kowal.bartlomiej_at_gmail.com>
Data: Tue 04 Mar 2008 - 10:26:30 MET

Szpecem nie jestem, ale niedawno składałem podobną platformę, tylko za
niższą cenę, więc się trochę naczytałem.

> Płyta główna: Gigabyte GA-M57SLI-S4 nVidia nForce 570 SLI    Cena: 260 PLN
> Procesor: AMD Athlon 64 X2 6000+ BOX (Socket AM2) Cena: 543 PLN

Do gier z AMD wystarczy chyba połowę tańszy procesor. Jeśli nie
planujesz wkładania 2 kart graficznych, to można kupić tańszą płytę,
np. polecaną na grupie (i posiadaną przeze mnie) Gigabyte GA-MA69G-
S3H.

> Pamięć: Kingston DDR2 2x 1GB 667MHz CL5 Cena: 132 PLN

Ponoć przy AMD dużo lepiej brać DDR2 na 800 MHz. Różnica w cenie
znikoma.

> Obudowa: Asus TA-211 White Cena: 172 PLN

Jeśli dobrze doczytałem, to można w niej montować tylko 3 wiatraki 800
mm. Zdaje się, że to za mało, a przy grach może być gorąco. Za tę cenę
znajdziesz na pewno coś lepiej wietrzonego. Sporo opinii i propozycji
znajdziesz na forach PClabu lub Zenfista.

> Komputer przede wszystkim ma być wykorzystywany do gier. Ma być alternatywą
> dla konsoli, która też jakiś czas temu została zakupiona (co dokładnie nie
> wiem). Na konputrrze ma być zainstalowany Windows XP Prof.

Po co XP Prof do gier? To już lepiej Vista z DirectXem 10. Chyba, że
po prostu XP Prof jest dostępny za darmo...

Tak ogólnie, to niedawno (luty 2008) był na Benchmark.pl test
"procesorów do gier". W cudzysłowie, bo celem (IMHO osiągniętym) testu
było wykazanie, że do gier wystarczy procesor za 250-300 PLN (bez
różnicy Intel czy AMD), a wąskim gardłem jest karta graficzna.

Jak już pisałem na wstępie, to są wnioski z lektury opinii innych
ludzi - sam się za mało znam.
Pozdrawiam,
Bartek