Re: Zestaw sluchawkowy +pecet.

Autor: Shrink <shrinkwarp_at_vp.pl>
Data: Sun 02 Mar 2008 - 15:21:25 MET

Sqeeb wrote:

> A jak z zasięgiem tego?
> Jak komputer będzie stał za biurkiem, a ja będe akurat w kuchni, która jest
> ściane dalej + kilka par zamkniętych drzwi? Mam na myśli mieszknie w bloku.

Zależy od typu nadajnika/dongle, a konkretnie czy jest Class 1
(oznaczane jako "zasięg do 100m") czy też Class 2 ("zasięg do 10 m"). W
pierwszym przypadku masz niemal pewność że przynajmniej w jednym
kierunku (PC -> słuchawki) złapiesz mocny sygnał nawet za ścianą z
żelbetu. Gorzej przy rozmowie (korzystanie również z fonii na linii
"słuchawki -> PC") bo słuchawki produkuje się z tego co wiem tylko jako
urządzenia Class 2. Generalnie przy samym słuchaniu i dobrym osprzęcie
BT potrafi działać nawet za dwoma żelbetowymi ścianami wiele metrów
dalej, jeśli jednak chodzi o rozmowy bezpiecznie jest zakładać że
przeciętna słuchawka może nie radzić sobie nawet z grubszą pojedynczą
ścianą (szczególnie przy "wielkiej płycie").

> Hmm... soft bt to razem z adapterem raczej dostane, więcej nic nie trzeba?

Pod Windows do zwykłych rozmów wystarczy pewnie dowolny dołączony przez
producenta, jednak przy korzystaniu z bardziej wymagających co do
jakości transmisji profili BT (np. A2DP) Blusoleil jest obecnie chyba
najlepszym rozwiązaniem.