Dziwny problem z dyskiem w dell d400

Autor: Wojtek Mich <wojtekBEZSPAMU_at_mich.pl>
Data: Sun 02 Mar 2008 - 14:06:37 MET

Witam serdecznie, jakiś czas temu kupiłem maleństwo 12' :) Dell D400 1,4
Pentium M z dyskiem 40 GB byłem bardzo zadowolony z działania.

Niedawno jednak pojawił się dziwny problem z dyskiem twardym.
Pod systemem operacyjnym WindowsXP objawia się to tak że komputer nagle
przestaje reagować i coś dziwnie zaczyna chrobotać w dysku twardym.
Można ten dzwięk :) porównać do zacinającej się płyty winylowej :)
Słychać pare razy chrupnięcie (chrrrup chrruup chruup hehe) :) po czym
pokazuje sie niebieski ekran.

Formatowanie nie pomogło.

Za to w Linuxie mandriva 2007 też pojawia sie objaw chrupnięcia :) dysku
  system na chwile wstrzymuje życie :) po czym za chwile wraca do
normalnego działania. Natomiast pod windowsem jest totalny pad...

Poszedłem więc do sklepu celem wymienienia dysku twardego, ale co dziwne
       żadnego dysku bios nie pokazał, a próbowaliśmy podłączyć wiele
marek i wiele pojemności od 240 do 40 GB.

Zastanawiam się co mogło się stać, może to nie problem z dyskiem tylko z
kontrolerem na płycie? No i czemu nie można zmienić dysku? Może jest
jakaś blokada w biosie fabrycznie instalowana w tym modelu?

Coś da się wymyślić, czy pozostaje tylko serwis?

Proszę doradźcie coś.

Pozdrawiam
Wojtek