Re: upgrade s939 BEZ zmiany podstawki

Autor: hill_thebill <hill70_at_interia.pl>
Data: Sun 02 Mar 2008 - 12:39:26 MET

Sun, 02 Mar 2008 11:23:09 +0100, na pl.comp.pecet, pwk napisał(a):

> Pytanie jak w temacie.
> Chodzi mi tylko o wymianę procesora na lepszy.
> Obecny to Sempron 3000+ s 939
> i myślę o przesiadce na Athlon 64 X2 s939
>
> Czy da się uzyskać wg tu bywających ekspertów rozsądny wzrost wydajności?
> Przez rozsądny, rozumiem że:
> stosunek wzrostu wydajności do ceny zakupu nowego proca s939 i
> pozostanie przy starej płycie i ramie DDR (1,5GB)
> będzie zauważalnie wyższy, niż
> stosunek wzrostu wydajności do ceny zakupu nowego proca, taniej płyty i
> 1,5GB RAMU DDR2

> [...]

aby uzyskać znaczący wzrost wydajności bez zmiany podstawki wystarczy kupić
jakiegoś AMD X2 4800 - LINK :

http://www.allegro.pl/item322368411_procesor_amd_athlon_64_x2_4800_s939.html

lub Opterona 165, 170, 180 tu ceny zaczynają sie od ok. 300 PLN.
Jedyną wg. mnie alternatywą jest przejście na procesory Intela ale to
wychodzi pewnie drożej.

--
Boję się: drewnianych koni, podłego alkoholu i młodych dziewcząt dających
mi prezenty...