Re: EPIA na domowy serwer? nada sie czy nie?

Autor: Maciek \ <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Sun 02 Mar 2008 - 11:56:03 MET

On Sat, 01 Mar 2008 23:30:25 +0100, kamilk
<kamilk_wyczysc@klub_wyczysc.chip_wyczysc.pl> wrote:

>Dziękuję za informacje.
>Ja tematu nadal nie sfinalizowałem i tym samym cały czas mam wątpliwości:
>
>1. Opinie na temat wydajności mobo Intela D201GLY2 są delikatnie mówiąc
>niezbyt pochlebne (spotkałem się gdzieś z informacją, że jest to mniej
>więcej połowa wydajności odpowiednika z prockiem Vii - i chyba chodziło tu
>jeszcze o C3, zatem jak sprawa wygląda z porównaniem do C7?).

Ja własnei poczytałem troche i wychodzi lekko na odwrót. Procesory VIA
800MHz kształtuja się wydajnościow na poziomie 400MHz Intela. Za to
dochodza problemy z kompatybilnościa płyty i proca. Intel to Celeron
1,2GHz - nie jakiś smok ale przy przesiadaniu się z C 833 raczej
powinno byc lepiej.

>2. Jak to jest z kwestią wydzielania ciepła przez D201GLY2?
>(czy nie będzie przypadkiem tak, że przy obciążeniu będzie się ustrojstwo
>niemiłosiernie grzało i żeby zapewnić mu stabilną pracę trzeba będzie
>dołożyć wiatraczek wymuszający obieg powietrza?)

Ja mamGLY2 i ona ma wiatrak na chipsecie. Sam radiator nie grzeje się
jakos specjalnei dlategochcę poeksperymentować z zamiana radiatora na
większszy ale bez wiatraka. Pomęcze płytę obciążając ja. Ale to za
kilka dni - nei mam w tej chwili czasu na eksperymety -żona urodziła.
Postawie jakięs Windowsy i zobacze jak je obciąża prces beczynności
;-).

>3. Czy prądożerność (przy absurdalnych cenach energii dla mnie jest to
>kluczowy argument) jest rzeczywiście tak niska jak deklaruje producent?
>Straty cieplne (grzanie) na tej płytce w jakiś sposób muszą powstawać -
>cudów nie ma!

Nie mam w domu czym tegozmierzyć -akurat mam swoej graty w pracy. Jak
w tygodniu zabiore z roboty przyrządy to pomierzę. Inna sprawa że
najwięcje wchyba w tej chwili trace na zasilaczu ;-) Ale mi zależy nie
na zuzyciu prądu ale na ciszy - mam trochę inne potrezby niż Ty.

>Podsumowując:
>Pracuję w tej chwili na self-made serwerze złożonym z płytki na jakimś
>czipsecie SiS-a + Celeron 900 + 384 MB Ram-u + HDD + Linux + samodzielnie
>skompilowany kernel 2.6. Stabilność jest idealna (24/7/365)! Przy
>uruchomionych usługach www, postfix, bind, squid, nfs, samba typowe
>obciązenie CPU to ok. 1-2%.

Ja też nie narzekam - serwerek mi chodzi stbilnei od ponad 2 lat..
Tyle że jak napisałem zaczęły mi się nakładać 3 rzeczy: wolna grafika,
nimożnośc rozbudowania pamięci serwera i potrzeba ciszy.

> [...]
>
>Puenta:
>Czy nie będzie przypadkiem tak jak z tym powiedzeniem (zamienił stryjek ...)
>gdy kupując płytkę Intela D201GLY2 i opróżniając przy tym trochę kieszenie
>okaże się po pewnym czasie, że sumarycznie nie było warto wydawać tych
>pieniążków bo zużycie prądu niewiele zmaleje a i tak trzeba będzie stosować
>wiatraki do grzejącej się płyty głównej.
>Czy nie warto od razu zaiwestować w Epię nawet taką ze starszym typem
>procesora?
>
>PS. Jakie masz subiektywne odczucia dot. emisji cieplnej przez radiator

W tej chwili nie ma z tym problemu. Ale - zasrezgam - w tej chwili
system głównie sobie stoi i nic nei robi.

Zdrówko