Re: Kabel TV

Autor: darnok <darnok-allegroMALPAwpKROPKApl_at_anty.spam.ch>
Data: Sat 01 Mar 2008 - 11:58:50 MET

In news:1ixlniyho6tsh.dlg@kapselek.net, *Kapsel* wrote:
> Sytuacja wygląda następująco:
> Mam laptop z łączem chyba SVHS (7 dziurek + kwadracik), czasem
> podłączałem go pod telewizor, kablem który z jednej strony miał
> wtyczkę SVHS, z drugiej 2x chinch.
>
> Owy kabel się wziął i zapodział a na wieczór potrzebuję ten TV
> uruchomić :] Znalazłem inne kable: 3xchinch -> 3xchinch oraz 1xjack
> -> 2xchinch. Do tego znalazłem też jakąś przejściówkę SVHS->1xchinch.
>
> Przejściówka pasuje do lapka i przyjmuje 1 wtyczkę chincha. Ten
> jack->2xchinch być może pozwoli podłączyć dźwięk jak podejrzewam, ale
> to mniej istotna część, chodzi o ten obraz.

> [...]

Jesli przejsciowka cinch<->svhs jest prawidlowo zrobiona to powinna dzialac.

SVHS to jest takie wyjscie gdzie jest oddzielnie informacja o jasnosci
(luminancja) i kolorze (chrominancja) nadawane.
W composite (cinch) te informacje ida po wspolnym drucie.
Przejsciowka po prostu fizycznie laczy te 2 informacje na jeden drut. Czasem
jest jakis kondesator odsprzegajacy chrome (jak smieci na obrazie).

--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."