Re: Realtek ALC888 czy Sound Blaster Live ! ??

Autor: hefal <hefalumpikWYTNIJ_at_TOo2.pl>
Data: Fri 29 Feb 2008 - 15:06:25 MET

Użytkownik ".B:artek." <maila@nie.ma.i.nie.bylo.pl> napisał w wiadomości
news:fq8ljd$vvv$1@news.onet.pl...

> A kable jakie? :) Nie chodzi o zakłócenia, nie chodzi o szumy, trzaski
> itd. Chodzi o coś, na co niewiele osób potrafi zwrócić uwagę, a co
> jednak ma znaczenie przy ocenie dźwięku: dynamika, przestrzeń,
> liniowość pasma (żeby nie było ssztucznych podbić), lokalizacja źródeł
> pozornych itd. Owszem, 97% ludzi pewnie nie zauważy różnicy... póki nie
> porówna.

* Szczerze powiedziawszy - to musi być zła karta zintegrowana/
zła płyta główna itp. żeby na domowym sprzęcie odczuć różnicę
"in plus" do Sb Live. Może dźwięk będzie inny, ale czy lepszy
zauważalnie - wątpię. Sam dość często wykorzystuję do szybkich
miksów w domu (prowadzę studio) przetworniki CA i sterowniki
ASIO z mojej karty zintegrowanej (Soundstorm na AN7 - nForce2)
i, owszem, różnice są pomiędzy przepotwornikami z mojego zew.
sprzętu studyjnego - ale dla zwykłego użyszkodnika - żadne.
"95% ludzi wierzy, kiedy przytaczane są statystyki" hehe
Jeżeli różnicę słychać dopiero przy bezpośrednim
porównaniu to co to za różnica? Nawet, jeżeli ta mała grupka
porówna sobie te dwie karty (zintegrowana i sblive) to usłyszy
różnice - i pewnie połowa powie, że zintegrowana, a druga, że
Live lepsza ;)
Plusem Live mogą być dodatkowe opcje, lepsza separacja
sygnał/szum (podkreślę _zazwyczaj_ - niektóre płyty główne
mają bardzo dobre wyniki) itp. Zależy głównie od płyty.

Najlepiej wsadzić - posłuchać na jednym, posłuchać na drugim
i zadecydować.

Zdrawim.