Re: e-SATA

Autor: Latet <latetxxxxxx_at_spam.pl>
Data: Thu 28 Feb 2008 - 08:37:53 MET

> Stracisz obsługę S.M.A.R.T. oraz podczas instalacji windows będziesz
> musiał zapodać (jeszcze na niebieskim ekranie) F6 i dyskietke z driverami
> do czipsetu.

W zestawie z płytą główną (ASUS) żadnej dyskietki nie było :-(

> Jeśli już masz system zainstalowany - to będzie chwila walki by go zmusić
> do bootowania z przełączonego dysku.

Tak, zainstalowany. Więc może warto to przełączyć?
Na czym będzie ta walka polegała?

Jak na dysk w trybie ahci zareagują programy typu BootIT NG?

> Zyskujesz hotplug, obsługę NCQ, brak problemów z "buforem zapisu" w
> windowsie...

Czy NCQ odczuwalnie przyśpieszy?

O co chodzi z tymi problemami z buforem zapisu? W życiu czegoś
takiego nie doświadczyłem (albo nic o tym nie wiem).

> native = przeważnie "po prostu sata"
> ide = "udajemy dyski ide" czyli właśnie po to masz oznaczenia na płycie
> master/slave - w trybie ide tam podłączone dyski sata będą widziane jako
> dyski master/slave na odpowiednich tasiemkach zwykłego ide. Najprostszy
> tryb dla instalacji nawet topornych systemów operacyjnych bez obsługi sata
> (np nt4 można zainstalować tą metodą)

No wlasnie... zrobili to dla instalacji, a potem prawie wszyscy jadą
na tym cały czas. No ale jesli mam stracić obsługę SMART (w sensie
monitorowania temp. dysku) to sam nie wiem co wolę.

A czym się różni tryb "native" od "ahci"?

Pozdrawiam,

latet