Re: e-SATA

Autor: Latet <latetxxxxxx_at_spam.pl>
Data: Wed 27 Feb 2008 - 22:42:07 MET

> Od ustawienia w biosie sposobu pracy sata (native, ide, raid, ahci itp -
> tylko w trybie ahci jest obslugiwany hot-plug)

OK, a co stracę przestawiając z trybu "ide" na "ahci"?
Bo zawsze jest coś za coś...
A przy okazji - czym się różni tryb "ide" od "native"?
Tak, mam instrukcję, ale to co tam o tym piszą
jest dla mnie kompletnie niejasne.

> Pokaż ten dysk sata ze zworkami master/slave, bo nie uwierzę. W
> interfejsie sata nie występuje coś takiego jak master lub slave, więc to
> sensu nie ma.

Na dysku to nie jest napisane, ale w instrukcji, czy raczej ulotce do niego.
Może to jakaś zaszłość... nie wiem.
Natomiast na płycie głównej ASUS zdecydowanie 2 złącza SATA
są opisane jako "MASTER" a dwa jako "SLAVE", wiec te pojęcia
w jakimś sensie dotyczą SATA - ale w jakim?
Czy 4 złacza SATA nie są całkiem niezalezne od siebie?

Dzięki,

latet