Re: e-SATA

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Wed 27 Feb 2008 - 21:55:24 MET

Latet pisze:
> Od czego to zalezy, czy podłączony podczas pracy
> systemu i następnie włączony (w kieszeni) dysk e-SATA
> jest widziany przez Windows od razu, czy też dopiero
> po restercie? W jednych kompach jest tak, w innych tak,
Od ustawienia w biosie sposobu pracy sata (native, ide, raid, ahci itp -
tylko w trybie ahci jest obslugiwany hot-plug)

> Po co na dyskach SATA są zworki umozliwiajace ustawienie
> master/slave? Na plycie głownej mam 4 wtyczki SATA,
> 2 oznaczone jako master, dwie jako slave, ale co to
> wlasciwie oznacza w prakytce? Bo dysk, ktory ma wszystkie
> jumpery OFF (=slave) moge podlaczac do dowolnego
> z tych zlączy i dziala tak samo.
Pokaż ten dysk sata ze zworkami master/slave, bo nie uwierzę. W
interfejsie sata nie występuje coś takiego jak master lub slave, więc to
sensu nie ma.
Zdarzają się zworki na niektórych dyskach do przełączenia sata 150/300
(np seagate barracuda 7200.10 7200.11 tak ma), ale master/slave _nigdy_
na dysku sata nie spotkałem.