Re: Karta do przechwytywania obrazu

Autor: Reksio <mislawekCIACH_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 27 Feb 2008 - 22:00:49 MET

> Mam trochę kaset VHS, których zawartość chciałbym "zabezpieczyć"
> przegrywając na płyty DVD. Przydałaby się do tego jakaś karta do

Problem jest bardziej skomplikowany.
Pierwszy warunek - czy karta pozwala na przchwytywanie w pelnej
rodzielczosci PAL - 720x576 - mimo że magnetowid nagrywa z mniejszą
rozdzielczością.
Potem dobranie kodeków, kompresji, przeplotu....
Prawdę mówiąc - żeby to dobrze zrobić, to trzeba poświęcić na to kilka
wieczorów/nocy.
I teraz zasadnicze pytanie - jeżeli godzina Twojej pracy jest warta tyle że
nie warto nad tym siedzieć - to zleć to komuś.
Ja uważam że warto nabrać doświadczenia - nawet przepłacając (w rozsądnych
granicach) - więc robiłem to sam.
Przy kilku kasetach - warto już samodzielnie popracować. Przy jednej - tylko
zlecić.
No i najfajniejsza rzecz - tu nadaje się do pracy tylko monitor CRT :-)
Najwygodniejszy sprzęt - to oczywiście dedykowany do tego zastosowania - np.
CASABLANCA.
Ja zaczynalem edukacje na www.swiatobrazu.pl

Pozdrrrr...Reksio