Czy karty graficzne mogą psuć obraz?

Autor: Piotr Rezmer <piotr.rezmer_at_WYWAL.ens.net.pl>
Data: Tue 26 Feb 2008 - 18:41:01 MET

Witam.
Byłem dzisiaj w Mediamarkecie i porównywałem jakość obrazu na monitorach
24". Zauważyłem, że różnice jakości obrazu są dużo większe niż się
spodziewałem. Porównywałem obraz głównie do monitora Samsung z matrycą
PVA ( model 24 ileś). To co mnie zdziwiło to bardzo słaba jakość obrazu
na monitorze LG (245 lub 246 nie pamiętam dokładnie). Problem był z
dynamiką obrazu, brakowało półcieni, co powodowało, że ciemniejsze
obrazy w drugim planie były zupełnie niewidoczne. Obraz na PVA zawierał
dużo więcej szczegółów, które zlewały się na LG. Myślałem, że to kwestia
ustawień jasności i kontrastu ale mimo zmniejszenia ich wartości problem
nadal występował.
Przypuszczam, że monitory były "zasilane" z różnych kart albo
przynajmniej różnych wyjść tej samej karty (obraz na PVA był większy o
ileś pixeli po bokach).
Zastanawiam się czy przyczyną słabego obrazu na LG może być słaba karta
graficzna. Kiedyś ponoć dobre były matroxy, może dzisiaj też są duże
rozrzuty jakości obrazu 2D w kartach.

--
pozdrawiam
Piotr