Re: Upadek dysku

Autor: aaa <test_at_test.ccc>
Data: Mon 25 Feb 2008 - 08:45:01 MET

Użytkownik "inst4nce" <inst4nce@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:fptpf1$ggs$1@inews.gazeta.pl...
> Dysk przenośny 2,5" Toshiba przeżył upadek z wysokości ok. 1,5 metra na
> dywan. Oczywiście nie był podłączony. Podłączyłem i działa. Czy jednak
> mogło mu się coś stać? Jest jakiś specjalny program, żeby go przetestować?
> Czy takie dyski mają zabezpieczenia na takie wstrząsy?
>
> pozdr
> inst4nce

Jak dysk jest wyłączony to głowica jest blokowana i dysk moze wiece przeżyć
niż pracujący. Natomaist aby sprawdzić stan dysku wejdz na stronke :
smartmontools.sf.net i sciagnij wersje windowsową progarmu smartmontools
odpal :

smartctl -a /dev/hda (lub /dev/sda) i pokaż mi tutaj wynik to ci powiem co
jest nie tak jezeli jest