Re: Radeon X1950pro

Autor: STranger <pisznaberdyczow_at_icpnet.uk>
Data: Fri 22 Feb 2008 - 11:41:21 MET

PSYLO pisze:

> Jakiego zestawu? Masz najbardziej prądożerny procesor i pięć dysków?

Skąd. Jako, ze mam wersję x1950pro 512 Mb na AGP więc mam platformę z
gniazdem CPU socket A. Mam 2 dyski, 2 napędy optyczne, kilka kart na
PCI, kilka wentylatorków systemowych. Nic specjalnego. A jednak 360W
zasilacz Chieftec nie dawał rady zasilać stabilnie całości z x1950Pro po
podkręceniu GPU i CPU.

> Bo
> ATI mogło to wziąć pod uwagę przy tych wyliczeniach. Chyba, że wróżka
> inaczej podpowiedziała.

Owszem, ATI to wzięło pod uwagę, w końcu będą musieli wymieniać
uszkodzone grafiki na gwarancji, a kłopoty z zasilaniem to częsta
przyczyna uszkodzenia grafiki.
Przejdź sie do sklepu i weź do rąk pudełko z Radeonem x1950Pro.
Przeczytaj specyfikację i minimalne wymagania systemowe, w tym
informację odnośnie minimalnego PSU:
"Connection to the system power supply is required: 450-Watt power
supply or GREATER, 30Amps on 12volt rail."

> _Maksymalnie_ tyle. Przez 90% czasu użytkowania pobiera dużo, dużo mniej.

Maksymalnie, to prawda.
W moim komputerze grafika jest obciążona w 100% przez 90% czasu pracy
komputera. I żeby Tobie ułatwić zrozumienie dlaczego, powiem że prawie w
ogóle nie gram w gry. U mnie grafika ciągle pobiera maksymalną ilość
prądu więc zasilacz musi by mocny!

Minus to zwiększone koszty prądu, a plus to wydajność obliczeń
przewyższająca najszybsze obecnie procesory:
http://www.forum.zwijaj.pl/viewtopic.php?f=1&t=193
http://www.zwijaj.pl/

--
pozdrawiam