Re: Wibracje dysku

Autor: Osadnik <osadnik.www_at_wp.pl>
Data: Fri 22 Feb 2008 - 07:39:50 MET

z/svc pisze:

> Tak miałem w swoim blaszaku, kiedy jeszcze miałem blaszaka. Ten dysk w
> temacie jest w kieszeni USB Wellanda.

No to połóż kieszeń na gąbce. swoją droga ciekawie może sie sprawdzić
ładna gąbka "pod" akwaria ze sklepu zoologicznego.

> No i drażni mnie strasznie, że ten dysk (który miał być taki cichy) po
> prostu hałasuje, bo te wibracje bardzo słuchać jako 'buczenie'. Co z
> tego, że talerze cicho się kręcą...

Tak to jest ;) albo dysk jest zupełnie nie chrupie podczas pracy i
spoczynku ale za to buczy albo podczas odczytu łupie jak zarzynane prosie.

> A niech to...
>
> A czy inne dyski, w sensie innych producentów, też tak mają, takie
> wibracje? Mój ostatni dysk 3.5'' to był co prawda jakieś 40 GB
> Fujitsu, ale nie przypominam sobie, aby w ogóle wibrował... Dziwne,
> bardzo dziwne. I wkurzające...

Osobiście wydaje mi sie ze buczenie nowych dysków wysokopojemnych (bo
przecież taki 80GB takich cudów nie wyczyniały) wiąże sie moze z masą
pojedynczego talerza dysku.

Tak czy inaczej trzeba sie przyzwyczaić. I przeczekać do wydajnych
dysków SSD lub Holograficznych