Re: Monitor 21" GATEWAY 2185W (S-PVA) - kwestia HD-Ready

Autor: Latet <latetxxxxxx_at_spam.pl>
Data: Wed 20 Feb 2008 - 08:56:31 MET

> Mógłbyś mi wyjaśnić co to jest "regulacja ostrości"? Mam kilka monitorów
> LCD i z czymś takim się nie spotkałem. Na CRT owszem ale co regulować w
> LCD? Tu jest po prostu pixel do pixela i koniec. Nie ma jak rozmyć.

Ależ można rozmyć, można wyostrzyć.
Nie widzę tu sprzeczności z "pixel do pixela". Po prostu, tak jak
w programie do obróbki zdjęć, który przy wyostrzaniu czy rozmywaniu
także nie zmienia ani ilości i ani położenia pikseli, a tylko ich jasność i
kolor.
W Samsungu 22" podłączonym przez DVI tak regulacja ostrosci działa!
Owszem, jest to "sztuczne" - ale dla moich krótkowzrocznych oczu
takie lekkie, sztuczne przeostrzenie wygląda bardzo korzystnie.

> A z gammą w gatway-ach to dziwna sprawa - według mnie po prostu przy
> wejściu
> DVI ta funkcja powinna być wyszarzona i uaktywniać się dopiero przy
> analogu.

A niby dlaczego ma być nieaktywna dla DVI?

> A tu niby bożna kręcić a efektu nie ma. Przy wejściu VGA też nie
> działa. Działa wyłącznie przy wejściach wideo.

Otóż to. Takie dziwactwo tego monitora. Ale ogólnie - i tak go lubię.
Zamówiłem kabelek component i poeksperymentuję z podłączaniem
do niego dekodera n-ki.

Pozdrawiam,

latet