Re: Monitor 21" GATEWAY 2185W (S-PVA) - kwestia HD-Ready

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Wed 20 Feb 2008 - 00:13:42 MET

Leszek K. pisze:
> Mógłbyś mi wyjaśnić co to jest "regulacja ostrości"? Mam kilka monitorów
> LCD i z czymś takim się nie spotkałem. Na CRT owszem ale co regulować w
> LCD? Tu jest po prostu pixel do pixela i koniec. Nie ma jak rozmyć.
Od strony technicznej to sprawa jest prosta - na wejściu analogowym jest
filtr "podbijający" lub "osłabiający" wyższe częstotliwości sygnałów
wideo (rgb), dzięki czemu można skompensować (nie)dopasowanie
kabla-karty-monitora i powstawanie "przeregulowań" (podbić) przy
skokowych zmianach jasności.
Praktycznie identyczna jest taka kalibracja pojemnościowa w oscyloskopie
  sondy wejściowej - puszcza się prostokąt, podłącza sondę i kalibruje
by nie był prostokąt "zaokrąglany" ale też żeby skok był prostokątny a
nie przeregulowany
Regulacja jest prosta - dajemy białe tło, _szary_ kwadrat i regulujemy
tak by na krawędziach nie było ani przejścia w bardziej ciemny kolor ani
zbyt płynnego przejścia- ma być "pixel-do-pixela", zmiana koloru ma być
skokowa a to co jest białe ma być białe aż do krawędzi, i tak samo to co
szare, bez płynnego przejścia i bez czarnej obwolutki.