Re: bateria w lapku

Autor: mirekm <mirekmm_at_gazeta.pl>
Data: Tue 19 Feb 2008 - 23:01:59 MET

tuMEk pisze:

> Poprostu obawiam sie zeby kolejnej baterii nie stracic w
> rok a przeciez to "serce" przenosnego komputera.. Sam jestem ciekawy co
> powiecie w tym temacie.

Takie postępowanie jest bez sensu.Akumulator powinien wytrzymać 1,5 - 2
lat. Jeśli masz bardzo przyzwoitego notebooka, to posłuży ci maksymalnie
5 lat, później i tak go wymienisz. Czyli czeka cię jedna wymiana
akumulatora, później i tak będziesz chciał zrobić upgrade komputera.
Zamiast akumulatora, w szufladzie możesz trzymać cegłę - prawdopodobnie
będzie z niej większy pożytek. Akumulator i tak traci pojemność z
czasem, nawet jak leży w szufladzie. Przechowywanie w pełni
rozładowanego akumulatora skuteczniej skraca jego życie. Jeśli chcesz go
chomikować, postaraj się żeby był załadowany w 50%. Daruj sobie
ładowanie i rozładowanie w penym cyklu, i inne podobne zabobony.

pozdrawiam,

mirek