Re: Notebook dla architekta, tzn. z dużą rozdzielczością

Autor: Marcin P. <mmm_at_op.pl>
Data: Tue 19 Feb 2008 - 13:01:02 MET

Użytkownik "Pass" <tomasz.pass@idcaller.com.pl> napisał w wiadomości news:fpefrp$8rk$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Szukam dla siebie nowego notebooka, z jak największym polem roboczym
> tzn. z jak największą rozdzielczością.
> Niestety nie mogę wydać fortuny, max. ok. 5 tys zł.
>
> Wpadł mi w oko taki MSI: http://proline.pl/shop.php?prodid=MSI+GX610-008PL
> rozdz. zwala z krzesła 1680x1050px, ale tego czego się obawiam
> to zbyt małego ekranu przy takiej rozdzielczości, przy 17 to rozumiem
> ale przy 15,4" to się trochę obawiam czy da się normalnie pracować.

Masz rację- szukaj 17 cali.

> Zastanawia mie też, taktowanie procka. Na moim starym Asusie
> z PIV 2GHz już mi trochę brakuje mocy (dodam że pracuje z ArchiCad-em)
> a tu widzę również 2GHz, wiem że to niby te dwa rdzenie itp. ale jakoś w
> to nie wierzę.

To inna technologia. To jakbyś stary silnik Diesla o pojemności 2 l porównał z
1.9 TDI; stary miał około 70 KM, a nowy 130 KM.
Jednym słowem PIV to była wdajnościowa porażka Intela. P4M był wydajnejszy
a nawet PIII.

> Jak to jest czy zauważę konkretny przyrost mocy,

Ooo tak. Nawet na jednym rdzeniu.

> a co za tym idzie wygody z pracy, przy tym AMD Turion 64 X2???
>
> Co to też za grafika ATI Mobility Radeon HD2600, czy może mam szukać
> czegoś innego od nvidi.

Nie wiem dokłądnie, na ile ArchiCad używa renderowania w DX9 czy DX10.
Podejżewam że w pewnym zakresie DX9 jest wykorzystywane. W zasadzie, dla Ciebie
nie ma różnicy między tymi grafikami. Zerknij, czy laptop ma dodatkowe wyjście
na zewnętrzy monitor - może się przydać.

> Chciałbym też mice dobrej jakości sygnał na D-sub bo w domu korzystam
> z dużego monitora 1600x1200, ale jest dość stary i ma jedynie d-suba.
> (może kiedyś go wymienię na coś z DVI, ale nie szybko).

O właśnie.

> Co mi doradzicie!?

Z konkretnymi modelami moze być ciężko. Typowe 17-stki w laptopach mają raczej
1440 x 800 czy jakoś tak. Procesory Intela serii T (T5xxx, T7xxx) to dla ciebie dobry wybór.
Większość laptopów ma na pokłądzie VIstę - sprawdź, czy twoje oprogramwoanie
pójdzie na tym. Vista 64 bit jak na razie jest wolniejsza niż systemy 32-bitowe,
i na niej mogą być problemy z uruchomieniem wielu programów.
W Viście (nawet 32 bit) klucze sprzętowe

Serdeczne pozdrowienia

--
Marcin
też mogą nie działać prawidłowo.