Re: Gdzie to wyświetlanie 3D

Autor: Lukasz Sczygiel <ptokiWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 19 Feb 2008 - 12:41:23 MET

> Witam grupę,
>
> Chciałbym sobie porobić i pooglądać na kompie zdjęcia 3D. Takie prawdziwe
> ładne pełnokolorowe 3D :). Tylko z tym oglądaniem jest problem. Widzę takie
> alternatywy:
>
> 1. Monitor 3D. Jakiś czas temu wszystkie serwisy się o nich rozpisywały. Np.
> http://www.idg.pl/news/132050.html
> Ale czy gdzieś to można kupić w Polsce ? Ten monitor jest jak yeti ...
> wszyscy mówili ... nikt go nie widział ;).

A co myslales? Ze jak moga wcisnac kazdemu plajzme albo elsidi to odpuszcza
okazje do zarobku?
Jak juz rynek sie nasyci i kazdy spali jedna mebloscianke zeby telewizor sobie
wstawic to wyskocza z trojwymiarowcami :)

> 2. Okularki migawkowe. Czy istnieją takie działające z monitorami LCD
> (odświeżanie 75Hz) ? Nie chcę przez nie grać, więc jakieś mruganie ujdzie,
> byle by poszło. Na allegro znalazłem aż jeden model dla CRT.

Tu trafiles ladnie.
Kup sobie elsy revelatory na alledrogo.
Na lcd nie zobaczysz nic. Za wolne odswierzanie.
Kup sobie 21 calowy monitor crt odpal go na karcie nvidii z dedykowanymi
sterownikami. wazne zeby karta miala wyjscie dsub czyli "stare vga".
I bedziesz mial akwarium :) Naprawde sie lafnie tym bawi ale minimum to 85 HZ
odswierzania.
Tyle ze potrzeby bedzie ci jeszcze material do ogladania. Kazda gra DX bedzie
dobra i bedzie dziala jesli tylko uzywa 3d w sensie bufora Z i takich tam.
Niektore gry 2d w takich okularkach dziwnie wygladaja. Jakby byly wyswietlane na
kilku warstwach folii.

> 3. Dwa rzutniki plus filtry, ekran i okularki polaryzujące. Pewnie cena była
> by kosmiczna. Ale też tylko słyszałem o takim rozwiązania, ale żeby w
> jakimkolwiek sklepie znaleźć coś gotowego ... nic z tego.

Podpowiem ci:
Kup se jeden przutnik DLP i podepnij do poprzedniego zestawu zamiast crt. Tylko
pamietaj minimum 85Hz odswierzania.

> 4. Okulary z wyświetlaczami (HMD). Wysoka cena i niska rozdzielczość
> (800x600) - odpada. Wspomniałem o tym tylko z obowiązku ;).

cenowo wyjdzie podobnie jak okularki migawkowe a rezultat tez podobny wiec moze
warto rozwazyc.

> Może jakieś inne konkretne rozwiązanie ?

Z dostepnych raczej brak.

Sam mam okularki migawkowe i czasem sie nimi bawie. Ale to raczej takie pitu,
pitu bo efekt sie dosyc szybko nudzi. No i czasem moze sie okazac ze glowa ci
tego nie wytrzymuje i boli bo trzeba sobie wyregulowac baze 3d i glebie 3d i
pare mniej waznych parametrow (robi sie to w sterownikach karty).
Ale do zabawy czasem warto.

--
Lukasz Sczygiel