Re: Kilka ciekawych (jak sądzę) pytań sprzętowych

Autor: Michał Czerniak <michal_czerniak_at_op.pl>
Data: Tue 19 Feb 2008 - 12:30:13 MET

On 2008-02-18 22:07 Darek wrote:

> Teoretycznie pamięci 2.0 800 MHz powinny pójść na 1.8, bo każdy DDR2
> powinien, tyle że z gorszymi timingami lub np. jako 667 MHz. Płyta
> Intela nie ma oczywiście żadnych ustawień napięcia.
>
> I teraz ciekawostka. Płyta wykryła tę pamięć prawidłowo - jako 800 MHz
> 5-5-5-12.
> Jak to możliwe? Czy należy podejrzewać, że płyta tak naprawdę ma
> możliwość puszczenia większego napięcia i właśnie to zrobiła? Czy może
> płyta podaje 1.8V i może pojawić się niestabilność pracy komputera?

Mam podobny "problem" tylko na innej płycie, pamięci 2.2V (Crucial
Ballistix) płyta ustawiła domyślnie na 1.8V i działało bez żadnych
problemów przez kilka tygodni, na normalnych ustawianiach 800MHz, CL4.
Napięcie musiałem podnieść dopiero gdy zacząłem je podkręcać.

Jeśli wszystko Ci działa tak jak powinno to nie naprawiaj :-).
Dla pewności przetestuj memtestem i w razie problemów podnieś napięcie.

Pozdrawiam,
Michał