Re: Monitor 21" GATEWAY 2185W (S-PVA) - kwestia HD-Ready

Autor: Latet <latetxxxxxx_at_spam.pl>
Data: Tue 19 Feb 2008 - 08:55:59 MET

> Zazwyczaj logo "*HD Ready*" oznacza, że telewizor/monitor *może*
> wyświetlić
> obraz HD *ale* w niższej rozdzielczości. Czyli jego elektronika zajmie się
> skalowaniem.
> Pamiętaj, że Full HD (pełne HD) to rozdzielczość 1920x1080 punktów. Half
> HD
> (pół HD) to 1280x720 punktów.
> Monitor który chcesz kupić ma matrycę o rozmiarze 21". Może się okazać, że
> jest to zbyt mała matryca do Full HD. Zapewne jej max rozdzielczość to
> 1680x1050.

Tak, oczywiście 1680x1050. Chodziło mi tylko o sposób podłaczenia
do tego monitora urządzeń z wyjściem HDMI.

> Na przykład dosyć często
> obraz gaśnie i wyświetla się komunikat informujący o braku sygnału choć
> jeszcze przed chwilą wszystko było ok.

Uzywam go od 2 tyg i na szczescie nic takiego nie miało miejsca.

Za to był inny problem - po zainstalowaniu sterowników od monitora
(chyba diabeł mnie skusił, aby to zrobić) - Windows XP przestał
się uruchamiać. Żadne zabiegi w trybie awaryjnym nie pomogły.
Sterowniki nie chciały się odinstlować. Musiałem przywrócić
kopię partycji z obrazu.

> Ale przyznam, że oferta jest kusząca,
> nawet bardzo kusząca. Wielki monitor z matrycą PVA kosztuje mniej niż na
> matrycy TN.

Jest wprawdzie odczuwalnie lepszy niż stojący obok Samsung 22" TN,
ale nie powiedziałbym, aby ta różnica jakości powalała na kolana.

W Gateaway'u brak mi bardzo regulacji gamma i ostrości obrazu.
A ostrość literek jest zauważalnie gorsza niz w Samsungu 22"
(a może po prostu są nieco mniejsze).

Szkoda, że ma tylko 1 wejscie DVI, bo nie jestem zainteresowany
podłączaniem peceta przez analog. Dostrzegam wtedy pewne zakłócenia
obrazu, które mnie denerwują (latające morczki w ciemnych tonach,
taki jakby szum). Ale może to błąd... może przy analogu będzie aktywna
regulacja ostrości i w efekcie uzyskam lepszy obraz niż przez DVI? :-)

Pozdrawiam,

latet