Re: Zasilacz 520 W - czy nie za mocny?

Autor: STranger <pisznaberdyczow_at_icpnet.uk>
Data: Mon 18 Feb 2008 - 16:48:51 MET

Bartłomiej Kowal pisze:
> Cześć,
> niby mocy zasilacza nigdy za wiele, ale po dyskusji http://tnij.org/asnk
> na temat "przewymiarowanego" zasilacza zwątpiłem.

Link nie działa, ale byc może masz na myśli wątek zapoczątkowany przeze
mnie" "komputer wyłącza się, jaki komponent podejrzany"?

> [...]
> karta graficzna: Gigabyte 8600GT 256MB 128Bit PCI-E
> RAM: Patriot DDR2 Dual Chanel 2GB 800
> HDD: WD WD2500AAKS 250GB sATA II 16MB
> obudowa: Cooler Master ALU Mystique 632 albo RC-690.
>
> Nad wszystkim czuwać będzie Win XP (gry, skanowanie) i Ubuntu (praca,
> filmy itp. - dlatego GF 8600, a nie np. Ati 3650). W przyszłości (rok?
> dwa lata?) pewnie kupię mocniejszą grafikę, większy dysk itp., ale bez
> szaleństw - ja na tym chcę przede wszystkim pracować, więc ma być
> cicho.
>
> Zatem pytanie - czy 520 W to nie za dużo? Nie będzie mi się komp

Problemy z komputerem nie wynikają z zastosowania za mocnego zasilacza,
ale z powodu uszkodzenia jakiegoś komponentu. Uszkodzenie (w moim
przypadku płyty głównej) nie ma nic wspólnego z "przewymiarowanym
zasilaczem", ale jest zdarzeniem "losowym". Zapewne wada produkcji.
Moja rada, nie słuchaj niektórych grupowych ekspertów, którzy sami
używają zasilaczy niewielkiej mocy jak na obecne czasy (nie potrzebują
mocnych bo sami posiadają 4-5 letnie komputery i z reguły w gry nie
grają wiec grafiki prądożernej nie posiadają -szanowny fachowiec
Radosław Sokół przykładem ;) i bronią swoich pozycji poprzez własne
doświadczenia. :)
Kup ten markowy zasilacz 520W, na pewno będziesz zadowolony i będziesz
mieć spokój na najbliższe lata i w czasie następnego upgradu sprzętu nie
będziesz sie zastanawiać nad wydaniem kasy na następny zasilacz.
Na pewno od większej mocy maksymalnej tego zasilacza nie będzie się
Tobie jak obrazowo napisałeś "biesił komputer".

--
pozdrawiam
STranger