RAID potraktowany jak IDE... chyba. Poszukiwania danych

Autor: micz <micz81_at_yahoo.com>
Data: Mon 18 Feb 2008 - 03:50:37 MET

Witam!

Dość skomplikowane ale postaram się prosto i jasno:
Mam 3 dyski:
WD 250 GB SATA II (1 szt.)
Samsung 250 GB SATA II (2 szt.)

Mam Win XP PRO SP2, zainstalowany na WD, ale chciałem wypróbować Win
XP 64 bit nie rezygnując na wszelki wypadek z XP 32. Odpiąłem przeto
WD i na dwóch Samsungach zrobiłem RAID0 i dwie partycje:

SYS_RAID0 - 100 GB
DATA_RAID0 - 365 GB

Zainstalowałem 64bit Windę na SYS_RAID0 i trochę się tam nią bawiłem.
W wyniku tych zabaw kilkudniowych, również na partycji DATA_RAID0
zapisałem pewne dane. Potem zapomniałem o tym i ustawiłem kompa z
powrotem na odpalanie z WD-ka przez Windows 32 bit. RAID na płycie
głównej został wtedy wyłączony. Odpaliłem kompa i co ciekawe system
widział chyba jedną z tych partycji RAID (o pojemności 100 GB).
Rozmiar wskazywałby na to że była to partycja SYS_RAID0, czyli ta z
systemem 64 bit. Drugiej partycji raidowej, Win 32bit nie widział.
Niewiele myśląc począłem korzystać ochoczo z dodatkowego miejsca i
zapisywać dane na tej 100GB-owej partycji.

I wszystko było cacy. Dziś jednak przypomniałem sobie o zapisanych pod
XP64bit na DATA_RAID0 plikach i zapragnąłem uzyskać do nich dostęp.
Zrobiłem więc, jak zwykle - odpiąłem WD-ka z 32bitową windą, ustawiłem
BIOS na zabawę z RAIDem i chciałem odpalić 64bit windę z partycji
macierzy RAID. Niestety dostałem komunikat, że wystąpił rzekomo disk
error i proszę pierdutnąć Ctrl+Alt+Del.

A pytania mam takie:
1) Czy jest tak jak przypuszcam - iż zapisując dane w XP32bit na
partycji 100GB nadpisałem 64-bitowy system stworzony na partycji RAID?
2) Jak, w windzie 32bitowej dostać się do danych zapisanych ówcześnie
w systemie 64bit na partycji DATA_RAID0? Co zrobić, by Windows 32 bit
widział te partycję? Lub jak inaczej się do niej dostać?

pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc, bo się przyda :)