Re: nowy komputer wyłącza się , jaki komponent podejrzany?

Autor: STranger <pisznaberdyczow_at_icpnet.uk>
Data: Sat 16 Feb 2008 - 14:02:19 MET

Bernard pisze:
> Na miejscu Twojej przyjaciółki zmieniłbym przyjaciela. Pieniądze
> wpakowane bezsensownie w drogi i prądożerny zasilacz więcej by
> przyniosły efektu gdyby komputer dostał 2 GB.

Jaki znowu prądożerny zasilacz? Moc zasilacza to jego zdolność do
wygenerowania prądu jeżeli komponenty tego potrzebują a nie zużycie
constans! Jeżeli jest mniejszy pobór prądu przez sprzęt to sam zasilacz
prądu nie pożera do wartości 550W :) Ale za to pracuje na niewielkim
obciązeniu i jest cichy.
Kupiłem 550W ponieważ w poprzednim komputerze był jakiś Feel 250W, a
zasilacz podobnie jak monitor kupuje się na wyrost - powinien wystarczyć
na dobrych kilka lat i 2-3 zestawy. Chieftecowi ufam, bo sam taki model
mam więc decyzja była przemyślana.

> Do cienkiego procesora i
> zapewne prac biurowych dokładasz oddzielną słabą grafikę zamiast
> zintegrowanej.

Dopisujesz sobie treści których nie ma. Nic nie pisałem o pracach
biurowych - komp służy do pracy, internetu i zabawy, a więc gry 3D są
również uruchamiane, może rzadziej i nie najbardziej wymagające ale
jednak. Dobrej jakości wyjście TV i DVI są potrzebne, a GF7300 w
porównaniu do poprzedniej GF4 MX440 to jednak duże przyśpieszenie.
Procesor E2160 w porównaniu do poprzedniego Semprona 2200+ socket A
równie kiepski nie jest.

> Dwa paskudne małe dyski.

Dyski są z jej starego komputera. W zupełności wystarczają, na razie
szkoda pieniędzy na nowy dysk. A kontroler ATA 100 z szuflady wiec koszt
zerowy.

> I jeszcze symboliczne
> podkręcenie w celu zmniejszenia niezawodności. Brawo.

O co Ci chodzi? :)
Ten akurat procesor ma taki ogromny potencjał podkręcalności, że
zwiększenie taktowania tak nieznacznie nie ma żadnego wpływu na
niezawodność!
CPU został wybrany do przyszłego ewentualnego nadtaktowania, na razie
jednak chciałem żeby się wygrzał więc nie podnosiłem mu zegara mocniej,
zresztą dziewczyna nie chciała, na razie obecna wydajność jej wystarcza,
To jej komputer, ona także nie chciała więcej MHz na razie, więc tak
zostało.

> Wygląda na pad płyty głównej.

Thx za opinię.