problem z napędem w nowym kompie

Autor: MMW <xx_at_xx.xx>
Data: Sat 16 Feb 2008 - 09:28:57 MET

Witam

Kupiłem nowego kompa z Vistą Home Premium. Płyta główna to Asus
M2N-VM DVI, a napęd to LG GH20NS10 na SATA. Prosiłem, żeby w sklepie
systemu nie instalowali [ale oczywiście go kupiłem - oryginalny] bo sam
to zrobię.

W toku instalacji pojawia się komunikat:
"Brak wymaganego sterownika urządzenia stacji dysków CD/DVD".

Po bezskutecznych poszukiwaniach przyczyny problemu oddałem kompa do
serwisu - firma http://www.znak.pl/

Serwis rzekomo dokonał naprawy: wymienił nagrywarkę na nową,
zainstalował system. Zadowolony przyniosłem kompa do domu, system
działał dobrze, ale gdy tylko włożyłem płytę... pojawił się koszmar.
Znowu to samo, co podczas samodzielnych prób instalacji: wsadzam płytę
[tym razem pod zainstalowanym przez serwis Windowsem], twardy dysk
zaczyna mielić i mielić, słychać pracę napędu, ale nic się nie dzieje.
Nie można otworzyć płyty. System przestaje reagować i trzeba dokonać
restartu. Poza tym system działa dobrze, ale wystarczy tylko włożyć
płytę do napędu, aby pojawił się w/w problem. Chodzi o wszelkiego typu
płyty: CD-audio, DVD, płyty z danymi.

Powiedzcie, proszę, co może być przyczyną??? Napęd został podobno
wymieniony [dostałem nową kartę gwarancyjną z nowym numerem], czemu
zatem pojawiają się objawy identyczne do tych, gdy samodzielnie
próbowałem zainstalować system?

Mam następujące hipotezy:

1) Zepsuta płyta główna, uniemożliwiająca współpracę z napędem.

2) Nieaktualny BIOS.

3) Wadliwa seria napędów LG - wymienili zły na zły [wydaje się mało realne].

4) Niekompatybilność tego modelu napędu z Vistą.

Bardzo proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu, aby przed kolejną
wizytą w serwisie nie wcisnęli mi głupot albo nie odesłali do serwisu
LG, zwalając całą winę na nagrywarkę.

--
Pozdrawiam,
MMW