Re: zestawienie wydajnosci kart graficznych

Autor: mpx <mpx_at_nospkj.pl>
Data: Fri 15 Feb 2008 - 14:15:19 MET

Konrad N>S> wrote:
> Użytkownik "Michał Czerniak" <michal_czerniak@op.pl> napisał w
> wiadomości news:fp3n6b$ca9$1@news.onet.pl...

> tych testów jest bardzo dużo. ich nazwy mnie nic nie mówią.
>
> pytanie laika:
>
> na które wyniki, których testów patrzeć, jeśli szuka się karty grafiki
> służącej w komputerze domowym przeznaczonym tylko do przeglądania
> internetu, odbierania poczty, edycji dokumentów i oglądania filmów?

W tej dziedzinie karty różnią się m.in.:
- sprzętowym wspomaganiem dekodowania filmów HD (najlepsze ma ATI z
nowszych serii)
- kompatybilnością z Linuxem (tutaj NVidia ma lepsze - tzn. nie
sprawiające problemów - sterowniki własne)
- możliwością pracy z dużymi rozdzielczościami (> 1920x1200), którą mają
tylko te wyposażone Dual DVI lub DisplayPort
- jakością wyjścia analogowego - niektóre mają fatalną, niektóre
świetną, zależy to od producenta/typu
- głośnością - od pasywnego chłodzenia do wyjących wentylatorków
- rozmiarem, poborem mocy, wymaganiem lub nie dodatkowej wtyczki
zasilania itp.
- możliwością obsługi audio po kablu HDMI (ATI)
- możliwością obsługi wielu monitorów, np. niektóre obsługują 2 monitory
  po DVI, a niektóre tylko 1 cyfrowy, 1 analogowy