Co do backupu danych z notebooka?

Autor: Jacek Wojaczyński <kocurek_at_post.pl>
Data: Fri 15 Feb 2008 - 08:26:13 MET

Witam!

Zastanawiam się nad rozwiązaniem problemu backupu danych przechowywanych
w moim notebooku. W tej chwili jest to jedyny sprzęt w domu (pozbyłem
się stacjonarnego ze względu braku miejsca). Na notebooku przechowywane
są dokumenty biurowe (Open Office), zdjęcia rodzinne, dane budżetu domowego,
skatalogowana muzyka, (okładki do płyt + zgrane z CD mp3) itp. Dysk w
notebooku to 80GB (IBM T41).

Danych przybywa - coś w granicach 100MB -300MB na miesiąc.

Jak najlepiej rozwiązać problem okresowego backupu ważnych dla mnie
danych? Jedynym wygodnym rozwiązaniem jakie mi przychodzi do głowy to
zakup dysku zewnętrznego USB i podpinanie go co 3-4 dni w celu
aktualizowania backupu. I tu rodzi się pytanie: Jaki dysk? 3,5 czy 2,5
cala? Z zewnętrznym zasilaczem czy bez? (być może będzie wpinany do huba
USB ze względu na brak wolnych portów USB). To prawda, że porty USB
pozwalają
na maksymalny pobór prądu rzędu 0,5A i lepiej mieć zasilacz do dysku
zewnętrznego?
Dysk ATA czy SATA? (notebook nie ma dysku SATA).

Jak to rozwiązać, żeby backup był dla mnie wygodny i bezproblemowy?
A może jakiś inny pomysł niż zewnętrzny dysk?

Wszelkie sugestie mile widziane

--
Pozdrawiam
Jacek Wojaczyński