Re: domowy "serwer"

Autor: mpx <mpx_at_nospkj.pl>
Data: Thu 14 Feb 2008 - 11:08:01 MET

gg wrote:
> Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@gazeta.pl> napisał w wiadomości
>
> proponuję przeczytać sobie umowę o dostęp do internetu u swojego providera.
> Widziałem kilka i opcji wpinania w sieć kilku "gościnnych" kompów w żanej z
> niech nie było.
> Powiem więcej: wpięcie innego kompa niż w umowie (mac adres) lub routerka ze
> sklonowanym mac adresem powodował "niemanie" internetu (chwilowe lub
> trwałe). Chęć legalnego wpięcia kolejnego kompa skutkowało zmianą umowy i
> zwiększeniem opłaty abonamentowej.

> rzeczywiście nie odwiedzają mnie stada kolegów z laptopami w celu
> [...]

Co to znaczy "komputer"? Np. czy maszyny wirtualne są oddzielnymi
komputerami, za które trzeba płacić? Jeżeli tak - to za ile i jakie? Na
dobrym komputerze uruchomisz ze 4 wirtualne + 1 bazowa jednocześnie, a
możesz ich mieć naprzemiennie tyle, na ile pozwoli pojemność dysku.

Czy bramka VoIP jest "komputerem"? Konsola do gier? Drukarka sieciowa?
Palmtop? Urządzenie NAS? System alarmowy???

I nie wolno korzystać z firewalla dla zwiększenia bezpieczeństwa?

Jeżeli płyta główna ma 2 interfejsy sieciowe i użytkownik podłączy do
"zakazanego" to mu się internet zablokuje? Trzeba wtedy płacić jakąś
opłatę karną za odblokowanie?

Zepsuje się karta sieciowa - to nową można podłączyć tylko po aneksie do
umowy?

W ogóle nie ma sensu zadawać takich pytań, łącze internetowe ma być
środkiem umożliwiającym poprawną pracę współczesnych usieciowionych
urządzeń cyfrowych, a nie blokadą dla nich, źródłem frustracji,
problemów konfiguracyjnych czy zabawy w prawnika.