Re: domowy "serwer"

Autor: gg <gg_at_o2.pl>
Data: Wed 13 Feb 2008 - 11:15:44 MET

Użytkownik "Rafal" <gonzak@op.pl> napisał w wiadomości
news:fouf02$8ee$1@news.onet.pl...
> jak nie tepsa(neo), netia tego nie reguluje, byle w jednym lokalu bylo -
> wiec nie rozumiem polityki z WIFI - ona jest troche dziwna :D

pisałem o umowach sieci tzw. "osiedlowych" - klikadziesiąt kompów lub
klikaset w sieci...

a wynika to z tego, że jak provider da palec to klient wyrwie zaraz całą
rękę z kawałkiem tułowia...

a tak na poważnie, jak pozwoli się podpinać dowolną liczbę kompów to pacjent
zrobi dziurkę w ścianie do kolegi + kabelek po klatce lub elewacji do 2
kolejnych i wszyscy będą jechać na tym wykupionym dla 1 osoby paśmie.

A opłaty są kalkulowane w taki sposób, że zakłada się, że "normalny" user
obciąża łącze w kilkunastu % wykupionego pasma (chwilowo w 100%). Przy kilku
kompach (zamiast opłaconej 1szt) % wykorzystania łącza drastycznie wzrasta i
kalkulacje biznesowe biorą w łeb. Dlatego jak ktoś chce zapraszać kolegów
"na internet" powinien sprawdzić umowę lub kupić sobie coś podobnego do
neostrady...

--
pozdrawiam
P.