Re: uzywany APC UPS

Autor: Chopin <stawnanet_at_wUpE.pEEl>
Data: Tue 12 Feb 2008 - 23:53:22 MET

Użytkownik "KQR" <"kqr[wytwal]"@op.pl> napisał w wiadomości
news:fos4mv$3gf$1@news.onet.pl...

> Pytam bo tam pisze: schodkowa aproksymacja sinusoidy...

W kiepskich UPS'ach podczas pracy na bateriach napięcie na wyjściu jest w
formie prostokątnej sinusoidy (schodkowej). W tym Smarcie napięcie jest
korygowane tak aby bardziej przypominało idealną sinusoidę.
Gdzieś czytałem, że dla standardowych zasilaczy komputerowych nie ma to
znaczenia - na wyjściu może być prostokąt. Problem może być jedynie z
zasilaczami komputerowymi z aktywnym PFC, w tym przypadku aproksymacja jest
wskazana.

--
Chopin
"Gdynia Moje Miasto"