Re: domowy "serwer"

Autor: mpx <mpx_at_nospkj.pl>
Data: Tue 12 Feb 2008 - 11:25:36 MET

Kapsel wrote:
> Wymyśliłem, że chciałbym sobie złożyć drugi komputer i zrobić z niego coś
> a' la "serwer". Zadania miałby dość proste:
>
> - zbieranie i utrzymywanie kopii zapasowych z desktopa i laptopa
> - pobieranie większych plików z sieci (praca 24h na dobę)

Twoja koncepcja jest błędna, ponieważ komputer sieciowy i serwer
backupów są w różnych strefach bezpieczeństwa. Serwer backupów powinien
być przynajmniej logicznie oddzielony od Internetu.

Umieszczenie ściągacza i backupów na jednej maszynie grozi
zawirusowaniem/znisczeniem twoich backupów po ściągnięcu wirusów lub
ataku sieciowym z Internetu.