Re: uziemienie komputera

Autor: illuminati <fuck_at_it.all>
Data: Sun 10 Feb 2008 - 18:14:50 MET

Leszek pisze:
> Cześć,
>
> Zauważyłem, że kiedy mam włączony mikrofon słychać buczenie. Poza tym, gdy
> komputer jest wyłączony, ale listwa jest włączona, głośniki podłączone do
> listwy też buczą (im zrobi się wyższą głośność, tym buczenie jest bardziej
> słyszalne).
>
> Spróbowałem uziemić komputer takim dziwnym kabelkiem łączącym tył obudowy z
> rurą od kaloryfera, ale dopiero, gdy przykładam rękę do jednej z końcówek
> kabla buczenie ustaje.
>
> Jak rozwiązać ten problem? Czy zamontowanie uziemionego gniazdka pomoże?

> [...]

Pytanie tylko czy dochodzi do gniazdka przewód z uziemieniem. Często nie
dochodzi. Wtedy pozostaje w zasadzie podłączyć bolec uziemiający
gniazdka do zera (czyli do tej dziurki w gniazdku, przy której nie
świeci się próbnik). Zrobi to pierwszy lepszy elektryk, czy nawet zwykła
osoba z zacięciem technicznym.

Pozdrawiam