Re: Monitory LCD i rozdzielczość niższa niż nominalna

Autor: ToMasz <twitek4_at_no_spam.gazeta.pl>
Data: Sun 10 Feb 2008 - 13:05:29 MET

Paweł Tomaszewski pisze:
> Witam.
>
> Mam zamiar wkrótce wymienić wysłużony monitor CRT na nowy LCD. Naczytałem
> się już na temat rodzajów matryc, kontrastu i jasności ale nie mogę znaleźć
> nic na temat pracy różnego rodzaju matryc w rozdzielczościach niższych niż
> nominalne.
>
> Co w ogóle ma wpływ na jakość obrazu w niższych rozdzielczościach?
> Elektronika monitora czy rodzaj matrycy?
Witam
ja sie podepne ze swoim własciwie podobnym pytaniem. Czy mozna kupic
duzy monitor LCD np 19 cali lub wiecej, ale z małą rozdzielczością? tak
około 1000 punktów w poziomie? Dlaczego ? 95% mojej pracy z kompem to
czytanie z WWW, które w 90 % optymalizowane są (flaszem) do rozdziałki
800x600.... Tak wiec na normalnym monitorze mam juz marginesy ( opera
czasem dobrze naciąga czasem nie) a o panoramie juz nie wspominam.