Re: Monitory LCD i rozdzielczość niższa niż nominalna

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Sun 10 Feb 2008 - 07:52:21 MET
Message-ID: <46okb8cuor1t.dlg@saikokila.pl>
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"

Proces BartekK <sibi@NOSPAMdrut.org> zwrócił błąd:

>> Co w ogóle ma wpływ na jakość obrazu w niższych rozdzielczościach?
>> Elektronika monitora czy rodzaj matrycy?
> Elektronika. I im większa różnica rozdzielczości - tym mniejsze objawy,
> jeśli np taki monitor z natywną 1600x1200 wyświetla 320x240, to 5
> pikseli fizycznych świeci jako jeden logiczny (w poziomie i pionie,
> czyli realnie jeden pixel obazu składa się z 25 małych pikselków na
> ekranie lcd). Jeśli nie byłoby to 320x240 tylko coś innego w pobliżu, to
> nawet jakby każdy taki "megapiksel" był rozmywany na krawędzi (ze
> względu na niecałkowity podział rozdzielczości), to większość z niego
> będzie nadal czytelna. W dodatku - tylko co niektóre będą rozmyte, bo
> część (co któryś) będzie pasowała "na styk" - więc obraz będzie przyzwoity.

Zasadniczo się zgadzając mam zastrzeżenia do ostatniego zdania -
ostatnio uruchamiałem parę starszawych gier, i jedno co widzę, to że
ostra cegła nadal jest cegłą, czyli obraz nie jest przyzwoity :) (cegła
= piksel wielkości cegły) Oczywiście dotyczy to szczególnego przypadku,
czyli gry z określoną grafiką, ale w sumie po co zmniejszać
rozdzielczość jak nie do takich gier?

-- 
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8
Received on Sun Feb 10 07:55:07 2008

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Sun 10 Feb 2008 - 08:51:07 MET