EPIA na domowy serwer? nada sie czy nie?

Autor: kamilk <kamilk_wyczysc_at_klub_wyczysc.chip_wyczysc.pl>
Data: Sun 10 Feb 2008 - 02:42:59 MET

Mam nie lada zagwozdkę :/ - tym samym prosze o podpowiedź

Chcę postawić domowy serwer (router dla 3 komputerów w sieci LAN, www
monitoring-usb_webcam, poczta, pliki po NFS, cache'ing nameserver, proxy)
na czymś bardzo_cichym/bezgłośnym i przy tym nie szarpiącym zbyt mocno za
kieszeń. Dotychczasowy serwer pracujący na Celeronie 900 świetnie sobie
daje radę ale z racji pracujących 3 wentylatorów (niskoobrotowych lecz
dokuczliwych) zakłóca domową ciszę i dość solidnie wysusza powietrze.

No i naturalnie wybór pada na mobo Vii (Epia, coś na C7) z pasywnym
chłodzeniem plus przesiadka na dysk 2,5" (na Solid State mnie niestać :( ).
Motherboard powinien mieć przynajmniej jedno PCI i być energooszczędne!

Pytanie brzmi:
jak taki zestaw poradzi sobie z pracą 24/7/365?
(na hiperwydajności mi nie zależy
a usługi: www, poczta, proxy będą używane max. przez 3 userow jednoczesnie).

Może macie jakieś doświadczenia w tym zakresie?
Albo konstruktywne podpowiedzi :)

Pozdrowionka
K.

PS. komputerek tego typu też byłby dobrą rzeczą gdyby miał 2 interfejsy eth:
http://www.zonbu.com/device/mini.htm
Z PCI przy dużej ilości złącz USB mógłbym zrezygnować.