Re: Tem. Core2Duo - dziwne - szybszy bez wiatraka zimniejszy niz wolnieszy z wiatrakiem!

Autor: Yakhub <yakhub_at_gazeta.pl>
Data: Sat 09 Feb 2008 - 18:05:04 MET

W liście datowanym 9 lutego 2008 (16:56:21) napisano:
> Witam,
> 2. Co to jest Stock frequency?

Częstotliwość, jaką producent podaje jako wartość nominalną.
Czyli to, co było nadrukowane na pudełku z procesorem.

> I kwestia temparatury. Pierwszy procesor jest chłodzony
> boxowym radiatorem i wentylatorem (w sumie dość cichym)
> i przeważnie oscyluje między 52 - a 58 C.

> Drugi - ma na sobie tylko chłodzenie bierne- spory radiatior
> ASUS-a z biernymi pompami cieplnymi (tak się to nazywa?)
> i jego temperatury oscyclują między 32 a 39 C.

> Trochę mnie to dziwi. Czy to normalne?
To są różne (mimo wszystko) procesory, chłodzone zupełnie innymi
metodami. Najwyraźniej ten radiator ASUSa (swoją drogą -podaj model,
niedługo będę składał komputer) jest i tak wydajniejszy, niż boxowy
cooler. Może do tego dochodzi jeszcze lepsza wentylacja obudowy?

--
Pozdrawiam
 Yakhub