Tem. Core2Duo - dziwne - szybszy bez wiatraka zimniejszy niz wolnieszy z wiatrakiem!

Autor: Latet <latetxxxxxx_at_spam.pl>
Data: Sat 09 Feb 2008 - 16:56:21 MET

Witam,

Mam w firmie 2 kompy oparte na Core 2 Duo.
Oto ich dane wg CPU-Z:

PIERWSZY:
Name: Intel Core 2 Duo E6300
Code Name: Conroe
Specification: Intel(R) Core(TM)2 CPU 6300 @ 1.86GHz
Package: Socket 775 LGA
Family/Model/Stepping: 6.F.6
Extended Family/Model: 6.F
Core Stepping: B2
Technology: 65 nm
Core Speed: 1602.8 MHz
Multiplier x Bus speed: 6.0 x 267.1 MHz
Rated Bus speed: 1068.5 MHz
Stock frequency: 1866 MHz
P³yta g³owna: ASUS P5LD2-SE

DRUGI:
Name: Intel Core 2 Duo E6550
Code Name: Conroe
Specification: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E6550 @ 2.33GHz
Package: Socket 775 LGA
Family/Model/Stepping: 6.F.B
Extended Family/Model: 6.F
Core Stepping: G0
Technology: 65 nm
Core Speed: 2003.7 MHz
Multiplier x Bus speed: 6.0 x 333.9 MHz
Rated Bus speed: 1335.8 MHz
Stock frequency: 2333 MHz
P³yta g³ówna: ASUS P5KC

Pytania:
1. Czy one s± dobrze ustawione w BIOS?
2. Co to jest Stock frequency?

I kwestia temparatury. Pierwszy procesor jest ch³odzony
boxowym radiatorem i wentylatorem (w sumie do¶æ cichym)
i przewa¿nie oscyluje miêdzy 52 - a 58 C.

Drugi - ma na sobie tylko ch³odzenie bierne- spory radiatior
ASUS-a z biernymi pompami cieplnymi (tak siê to nazywa?)
i jego temperatury oscycluj± miêdzy 32 a 39 C.

Trochê mnie to dziwi. Czy to normalne?
Dlaczego wolniejszy procesor, wykonany w tej samej technologii
i ch³odzony wiatrakiem grzeje siê o wiele bardziej ni¿ szybszy,
ch³odzony tylko biernie?

Swoj± drog± - od wielu lat ju¿ nie mia³em nadziei na CPU
ch³odzony tylko biernie, i to niedrogim i nie monstrualnie
wielkim radiatorem - a tu proszê - co za mi³a niespodzianka.
W tym kompie s³ychac wy³±cznie dysk twardy! :-)

Pozdrawiam,

latet