Notebook: gwarancja a dowód zakupu ?

Autor: Piotrek <hiphop_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 09 Feb 2008 - 00:16:48 MET

Witam
mogę zakupić notebooka od kogoś - zależy mi jednak by posiadał gwarancję.
Człowiek ma gwarancję, podstemplowaną przez firmę, sprzedającą min.
komputery, jednak nie ma dowodu zakupu - twierdzi, że paragon sklepowy uległ
zniszczeniu (wtarł się czy wyblakł - nieważne, nie ma go).
Czy dowód zakupu jest niezbędny do realizacji gwarancji ?

Czy też zależy to od producenta notebooka (producentem jest HP) czy
obowiązuje jakieś inne prawo ?

Piotrek