Re: praktyczne różnice pomiędzy Core Dual i Core 2 Duo ?

Autor: Maciej Browarczyk <maciekNOSPAM_at_NOSPAMwiedzmin.org>
Data: Thu 07 Feb 2008 - 02:12:33 MET

Użytkownik hefal napisał:

> * To ciekawe, mój laptop jest 2,5 raza szybszy od desktopa.
> Dysk osiąga prędkości/jest szybszy od dysków na USB/FW.
> Zasadniczo wydajnościowo jest o wiele lepiej - choć robię na nim
> nie obróbkie wideło, a audio - średnio 80% obydwu rdzeni przez
> cały czas pracy - skaczące wyżej przy renderowaniu, sporo ramu
> w użyciu, w tym odczyt z dysku sądzę niewiele mniej niż przy
> wideło - jeżeli nie więcej i to z różnych miejsc dysku.

2,5 raza szybszy od jakiego desktopa? Twojego? Obrobka audio i video sie
nie zajmuje ale co do grafiki to generalnie chyba CHCIALBYS, aby byl
szybszy od desktopow. Jak renderuje sie czasem scene to 4 rdzenie Quada
podkreconego na 3GHz ida na 100%, natomiast przy tworzeniu plakatu np.
100x70cm (30pix/cm, pusty plik zajmuje 2GB) gradient trwa kolo 7 minut
(wszystko na zwyklym Samsungu 160GB 7200rpm). Polecam sprobowac i
przestac marzyc o wydajnosci desktopow.

ps. Mozesz sie troche zawiesc i np. zaczac wylewac zale tutaj, ze zlego
laptopa Ci doradzili, bo "glupi gradient" trwa u Ciebie 25 minut.

ps2. Nie odbieraj tego jak atak na swoja osobe ale skacze mi cisnienie
jak ktos pierdoli jak potluczony. Odpal sobie jakas nowa gre, a
najlepiej Crysisa na High/Very High, wtedy zobaczysz jaka kupa
wydajnosciowa sa laptopy. Ich glowna zaleta jest mobilnosc a nie
wydajnosc i nie nalezy desktopa zastepowac laptopem jak to ostatnio sie
modne stalo.

--
Pozdrawiam,
Maciek