Re: Niecodzienne zdarzenia z HDD

Autor: Michal AKA Miki <jakistammichal_at_z.onetu.pl>
Data: Thu 07 Feb 2008 - 00:56:15 MET

Użytkownik "Heraklit" <wet_12@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:11hp19eu8gh4o$.thhf6idi8xm2$.dlg@40tude.net...
> Wyłączyłem kompa wieczorem - tu ważne dla sprawy informacja - także
> zasilacz. Na drugi dzień włączam i uruchamia się windows. Wyjątkowo
> długo "mieli" i się resetuje. Znów się uruchamia i po chwili rozpoczyna
> się sprawdzanie dysku (dokładnie partycji "C"). Znajduje źle zapisane
> pliki itp, a po resecie windows się w końcu uruchamia (oczywiście,
> jeżeli nie został uszkodzony żaden istotny plik). A teraz najciekawsze i
> tego nie rozumiem: jeżeli nie wyłącze zasilacza to uruchomienie odbywa
> się normalnie, bez zakłóceń!
> [...]

Przyznam, ze nie mam doswiadczenia z takimi bledami, ale zrobilbym pare
testow:
- domyslne ustawienia BIOSa
- przycisnac przycisk POWER na 4 sekundy, zeby wymusic wylaczenie
(oczywiscie w bezpiecznej dla windowsa chwili)
- przeskanowanie dysku pod katem SMARTa
- sprawdzenie efektow na innym komputerze (co jest rzecza troche bardziej
skomplikowana, bo chyba trzeba wymuszac scandiska)

Na wszelki wypadek napisz, jaki to system plikow

Pozdrawiam
Michal